ضروری ترین ابزار کاشی کاری کدام است؟

کاشی‌کاری یک هنر ماندگار بسیار قدیمی در ایران و جهان است که دقیقاً مانند سایر فنون تخصصی از گذشته تا امروز تغییرات زیادی هم در روند انجام کار و هم در تجهیزات و ابزار آلات مورد نیاز دچار شده است. این تنوع ابزار گاهی برای افراد گیج کننده است. ما در این متن از آنیتور مارکت تصمیم داریم که ضروری ترین ابزار مورد نیاز برای کاشی کاری را برایتان شرح دهیم: 

  • کاشی بر دستی

در بین تمامی انواع ابزار موردنیاز برای برش کاشی، می توان ماشین کاشی بر و دستگاه فرز را نام برد. اما هنوز هم کاشی بر دستی محبوبیت خود را دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرایند برش کاشی از طریق این دستگاه بسیار ساده و دقیق خواهد بود و کمتر از یک دقیقه وقت شما را می‌گیرد البته به شرطی که از تیغ با کیفیت برای این کار استفاده کنید.

  • ملات

بعد از انتخاب کاشی موردنظر و برش به اندازه دلخواه، نوبت به اصلی‌ترین بخش کاشی‌کاری یعنی ملات می رسد. ملات‌ها مهمترین نوع مصالح مورد استفاده در کاشی‌ کاری هستند. ملات مناسب کاشی کاری دوغاب سیمان به نسبت حجمی ۱:۵ است. خاصیت چسبندگی ملات کاشی کاری باید بعد از گذشت حداکثر یکی دو ساعت پدیدار شود و بعد از ۱۰ تا ۱۲ ساعت به حداکثر خود برسد. برای ساخت این ملات از خاک رس، گچ، ماسه، سیمان و رنگ استفاده می‌شود.

کاردک شانه ای گزینه دیگری از انواع ابزار کاشی کاری هستند که به منظور پخش و مدیریت ملات روی سطح کاشی و هم‌چنین سطح دیوار، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پخش کردن ملات روی سطح دیوار و سطح کاشی ترفند‌های متفاوتی دارد و نمی‌توان با استفاده از دست یا کاردک‌های معمولی این کار را انجام داد؛ چرا که در صورت پخش نامناسب ملات، سرامیک به‌خوبی در جای خود محکم نخواهد شد.

گوه همتراز کاشی و سرامیک قطعه ای است که برای ایجاد همسطح شدن و یکنواختی بین کاشی و سرامیک به کار می‌رود و از جنس پلاستیک است. همتراز از دو بخش کلیپس همتراز و گوه همتراز تشکیل شده است. این محصول باعث همتراز شدن و همسطح شدن لبه‌های کاشی و سرامیک، پارکت، موزائیک می‌شود. با استفاده از این محصول کلیه ناخنک‌ها و ناصافیها بین تایلهای کاشی و سرامیک از بین می‌‌رود. استفاده از این محصول از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد زیرا باعث می‌شود سطحی زیبا و یکنواخت در پایان کار به وجود آید.

  • کلیپس فاصله دهنده

ایجاد فواصل هم اندازه و متناسب یکی از مشکلاتی است که همواره کاشی کارها با آن درگیر هستند. این کار به‌صورت دستی تقریباً قابل انجام نیست و در صورت انجام هم وقت بسیار زیادی تلف می‌کند. به‌همین‌جهت ابزار‌هایی مانند کلیپس فاصله دهنده کاشی به وجود آمده است که می‌توان به‌سادگی از طریق آن این مشکل را رفع کرد. البته محصولی مشابه نیز وجود دارد که به آن صلیبی می‌گویند.

سخن پایانی 

در این مقاله ما سعی کردیم ضروری ترین ابزار موردنیاز برای کاشی کاری را بیان کنیم. البته تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای کاشی کاری و نصب کاشی و سرامیک بسیار گسترده‌تر از مواردی است که در اینجا ذکر کردیم. 

لازم به ذکر است که استفاده از تجهیزات باکیفیت و مدرن علاوه بر این که کیفیت و دقت کار را بالا می‌برد، می‌تواند فرایند کاشی‌کاری را بسیار سرعت ببخشد و در وقت و هزینه صرفه جویی کند. 

درصورتی که قصد خرید آنلاین تجهیزات و ابزار لازم برای کاشی کاری و نصب سرامیک را هم بصورت تکی یا عمده دارید، می توانید براحتی از فروشگاه سایت آنیتور مارکت خریداری کنید.

سبد خرید
ورود